PS WAVE OPEN

Tjenare!

För ett par veckor sedan gick PS Wave open av här i Varberg!

Första våg tävlingen för mig i år och det var riktigt roligt att få komma igång och köra lite tävling. Denna gången var nivån på surfarna riktigt hög och den var en tuff tävling med många hårda matcher. Här är deltagare listan och även resultaten:

1. Andreas Olandersson S-66
2. Henrik Olandersson S-65
3. Gustav Häggström S-7
4. Niklas Donaldsson S-303
5. Sebastien Archambeaud S-40
Petter Jacobsson S-222
7. Rasmus Rask S-210
Jakob Lindqvist S-1441
9. Markus Rydberg S-313
Jesper Norman S-29

Som ni kanske såg så kom jag alltså på en tredjeplats. Grymt glad att jag lyckades komma så pass långt och mitt mål var att komma på pallen så jag är nöjd.

Det var en allmänt hård tävling för mig eftersom jag åkte ut i mitt första heat då jag hade för stort segel och hade därför svårt att få till mina manövrar. Därför hamnade jag direkt i loser stegen och fick köra heat hela dagen utan några längre pauser.

Grym tävling och grymt bra arrangerat!!
Tack till Johan och Kjell som låg bakom tävlingen!

 
 
 
 
 

Teaser PSWO from Hellmanski on Vimeo.

 

// Gustav Häggström SWE - 7


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback