Epic hookipa

Tjenare!
Igår vindsurfade jag på Hookipa. Det var faktiskt riktigt roligt, ovanligt roligt!
Jag hade en av mina bästa dagar någonsin för min vindsurfing.
Vet inte hur jag ska förklara det. Allt flöt på och jag satte massa nya trick, fick mång bra vågor!
 
Vissa dagar funkar allt helt perfekt och vissa dagar funkar ingenting.
Jag tror det har mycket med humöret att göra. Är man glad, pigg och peppad funkar det alltid mycket bättre. Humöret tror jag påverkar ens prestation i fler sporter än bara vindsurfing. Det kan till och med vara det viktigaste för att man ska prestera sitt bästa.
 
Jag tror nog att de flesta kan känna igen sig i detta. Att humöret påverkar en stämmer inte bara in i sportsliga sammanhang, utan även i det vardagliga livet. Är man positiv när man vaknar och under dagen fungerar det mesta bättre, än om man vaknar på fel sida och har en negativ inställning till dagens utmaningar.
 
Hur som helst hade jag en grym dag igår. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så här de sista dagarna jag har kvar här på Hawaii.
 
(Kolla lite bilder på mig nedan från gårdagens session på hookipa)
 
 
 
 
// Gustav Häggström
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Gustav!
Underbara och fantastiska bilder. Vad gör du när du inte surfar? Hur ser det ut på land? Har du några idéer om hur man ska göra för att peppa sig, när man är i sin vanliga vardag? Går det att ta med känslan av "flow" i huvudet och använda sig av den när man måste göra jobbiga saker?

Bodil

2013-04-12 @ 15:30:40

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback