Hookipa first session... Stoked!!!

Tjena!
 
Dom tre senaste dagarna har det varit vind och surf full on!
idag gjorde jag min premier på hookipa. Helt sjuk gött! och blev snabbt avslappnad och kunde köra bra för att vara första gången.
 
Hookipa är världens kännaste Vindsurfing spot. Att segla på hookipa är något man måste ha gjort någon gång under livet om man är en Vindsurfare. Det är en av dom större grejerna man kan göra och hookipa är ett av de extremaste spotsen. just under våren här på Maui så är alla proffs och trännar här på Maui. Och då kör såklar alla Hookipa. Även därför är det väldigt coolt att köra på hookipa och se alla proffsen rippa.
 
Hookipa har varit ett legendariskt spot sedan man började vindsurfa där runt 1970 talet.
alla dom störrsta proffsen har lärt sig allt de kan i hookipas vågor.
 
Men det är inget lätt seglat ställe... man kör en 3-6 m (ibland större) våg som är så stark så dom kan dra din utrsuting ur händerna på dig hur lätt som helst. och när du crashar så är det bara 10 m in till massa stenar och därmed prylarnas död... det är heller inte ofarligt för dig själv. Man kan lätt fastna med en fot och bryta benet mm... därför är det inget lätt ställe att köra på. du måste veta vad du gör och våga våga.
 
här är några bilder på mig från idag när jag kör hookipa...
 
 
 

// Gustav Häggström SWE - 7
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kira

hihi naw min badboy, våga våga! <3 love you

2013-03-29 @ 13:00:34
URL: http://kirauhlin.com

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback