Lahaina

Tjenare!

Visa dagar här på Maui så blåser det inte alltid. Som tur är så finns det väldigt mycket annat att hitta på runt om kring på Maui. Man kan hitta på allt ifrån att tex. ta en helikopter tur i bergen eller tar en snorkeltur vid reven.

igår var det ingen vind därför drog vi till favoritstaden Lahaina. Lahaina är Mauis största stad och innan Hawaii blev en delstat i USA så Var Lahaina Hawaiis huvudstad. 

 

Lahaina är absolut min favoritstad på Maui. Det är en mysig stämning och väldigt surf inspirerande med många surf affärer. Stranden ligger även precis vid vattnet och utanför standens gator så kan man surfa på en våg som bryter precis bredvid hamnen.

Jag köpte lite kläder och vi gick runt och bara tog det lugnt och njöt av att vara på Maui. Det är faktiskt riktigt gött att ha lite lugnare dagar. Efter att ha kört nästan 20 surfdagar i sträk så är man rätt slut i kroppen.

 

Jag fick lite frågor på ett av mina förra inlägg som jag tänkte att jag kunde svara på.

Vad gör du när du inte surfar? När man inte surfar hittar man på annats kul som jag skrev ovan. men när det är surf så ser min dag ut såhär: Jag går upp runt kl 8 på morgonen. Pluggar i 1 eller 2 timmar. Äter sedan frukost. åker kl halv 11 - 11 ner till stranden och surfar tills kl slår 5-6. åker sedan och handlar eller direkt hem äter middag och går och läger mig.
Deta låter kanske som en ganska tråkig dag men tycker man att Surfing är det bästa som finns så är detta en dröm dag.
 
Hur ser det ut på land?
Hawaii är en tropisk Ö. Därför är det väldigt grönt och jag tycker det oftat är väldigt fint. ycket palmer och blad. fina stränder. Hawaii är värkligen så som man ofta föreställer sig skulle man kunna säga!
 
Har du några idéer om hur man ska göra för att peppa sig, när man är i sin vanliga vardag?
Lyssna på peppande musik funkar ofta och sedan vara possitiv direkt på morgonen.
 
Går det att ta med känslan av "flow" i huvudet och använda sig av den när man måste göra jobbiga saker?
Självklar får det att ta med sig känslan av flow för att få det att gå lättare. men jag tror att flow inte är något man bara kan ta fram sådär. Flow har man med sig ibland när allt bara funkar.
 
// Gustav Häggström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback